کتاب «۱۰۰ میراث ایران» منتشر شد

کتاب «۱۰۰ میراث ایران» به عنوان نخستین نسخه فارسی از مجموعه ده جلدی «ایران ۱۰۰۱» به کوشش گروهی از نویسندگان و در قالب پروژه‌ پژوهشی در مجله میراث و گردشگری گیلگمش توسط انتشارات اگر در ۲۵۰ صفحه منتشر شد.‌

به گزارش میراث آریا، در مقدمه این کتاب آمده است: «کم نیستند کسانی که درباره ایران هیچ‌ نمی‌دانند یا کم می‌دانند. از سویی ایران در نگاه آن‌ها که به این کشور سفر کرده‌ اند، کشوری‌است کنجکاوی‌ برانگیز، ناشناخته و تاحدودی بکر، دارای فرهنگی کهن و مؤثر در پیشرفت تمدن و از سوی دیگر ایران میراث‌دار گنجینه ارزشمندی ‌است که با تاریخ، فرهنگ‌، هنر و ادبیات و بیش از همه قصه و افسانه عجین است.»

مجموعه ده جلدی «ایران ۱۰۰۱» در دست تدوین و انتشار است تا از این پس به هزار و یک دلیل پاسخ مناسبی برای سفر به ایران به گردشگران کنجکاو از سراسر دنیا ارائه شود.

«ایران ۱۰۰۱» جامع الحکایاتی از میراث ملموس، ناملموس و طبیعی ایران در باب‌های مختلفی چون میراث، مسیرهای سفر، خوراک و نوشیدنی‌ها، جلوه‌های معماری و ... خواهد بود تا در آستانه سده نو شمسی (قرن ۱۵ شمسی) بابی باشد برای شناخت هر آنچه از تاریخ، فرهنگ و هنر ایرانی ناگفته مانده است.

در نخستین جلد، میراث ملموس شامل میراث جهانی، قلعه‌ها، نیایشگاه‌ها، آرامگاه‌ها و موزه‌ها؛ میراث ناملموس شامل آداب و رسوم و سبک زندگی، لباس و صنایع دستی و میراث طبیعی شامل پدیده‌های طبیعی، گیاهان، جانوران و روستاها معرفی شده‌اند.

برای تهیه این کتاب به زودی می‌توانید به کتابفروشی‌ها مراجعه کرده و خرید آنلاین این کتاب نیز از سایت گیلگمش به آدرس www.gilgameshmag.com امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1398121319

برچسب‌ها